این روزها با گسترش دسترسی افراد به شبکه گسترده اینترنت، تقاضا برای ساخت سایت افزایش یافته است. خوب است بدانید شما با ساخت سایت می‌توانید کسب و کار خود را بهبود داده و ارتباط بیشتری را با مشتریان خود برقرار کنید. اما برای بیان قیمت ساخت سایت باید بیان کنیم: در این قیمت عوامل زیادی دخیل است. در ادامه به بررسی قیمت ساخت سایت و عوامل تاثیرگذار در آن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر ما را تا انتها همراهی کنید.

 

هزینه ساخت سایت

می توان هزینه ساخت سایت را به دو قسمت اصلی تقسیم نمود. نخست هزینه آشکار است. مشتریان با این بخش سر و کار دارند و بخش بعدی هزینه پنهان می‌باشد. این بخش مختص مخارج مربوط به هاست، محتوا و... است. می‌توان بیشتر قیمت ساخت سایت را مربوط به بخش هزینه پنهان، در نظر گرفت. به طور کلی قیمت ساخت سایت به عوامل متعددی وابسته است. ما برخی از آن‌ها را به صورت مختصر شرح می‌دهیم.
 

 تاثیر سئو بر قیمت ساخت سایت

شاید از خود بپرسید سئو چیست؟ برای پاسخ باید بیان کنیم، سئو به معنای بهینه سازی سایت است. این موضوع را با بیان مثالی برای شما روشن می‌کنیم. زمانی که شما در گوگل جستجو می‌کنید، نهایتا صفحات اول تا دوم را مطالعه می‌کنید. پس قاعدتا هر چه لینک سایت شما بالاتر رود، احتمال ورود کاربران به آن افزایش خواهد یافت. 

 

ظاهر سایت

مهم‌ترین عاملی که بر قیمت ساخت سایت تاثیر می‌گذارد، ظاهر آن است. اشکال، رنگ ها، فونت‌ها و... بر میزان جذابیت سایت شما تاثیر می‌گذارد. این جذابیت موجب ماندگاری بیشتر کاربران، در وب سایت شما خواهد شد. 

 

کیفیت پشتیبانی از سایت

پشتیبانی از سایت به معنای سرکشی به سایت، جهت بررسی و رفع مشکلات احتمالی آن است. چنانچه به این عامل بی توجهی شود، یقینا کاربران از سایت شما ناراضی خواهند بود. 

 

نوع CMS

سیستم مدیریت محتوا یا CMS، یک سیستم تحت وب است که شما می‌توانید توسط آن محتوای سایت خود را مدیریت و به روز رسانی کنید. این سیستم تحت وب به دو شیوه وردپرس و اختصاصی ساخته می‌شوند. برای مثال: افزونه‌ها و امکانات وردپرس می‌تواند بر روی قیمت ساخت سایت تاثیر بگذارد. استفاده از سامانه‌های سایت ساز باعث کاهش هزینه‌های ساخت سایت خواهد شد.

 

 قابلیت‌های عمومی

قابلیت‌های عمومی قابلیت هایی هستند که می‌توانند به طور کلی بر روی قیمت ساخت سایت تاثیر بگذارند. به عنوان مثال: هزینه سایت‌های استاتیک نسبت به سایت‌های داینامیک پایین‌تر است. زیرا سایت‌های داینامیک، پنل مدیریتی دارند و می‌توان در بازه زمانی کوتاهی تغییرات را در آن اعمال کرد. 

 

شرکت طراحی سایت

اعتبار شرکت‌ها بر روی قیمت ساخت سایت تاثیر می‌گذارد. برخی شرکت‌ها هزینه کمتر و برخی هزینه‌های بیشتری درخواست می‌کنند. در واقع حتی ابعاد شرکت سازنده سایت، بر قیمت ساخت سایت تاثیر دارد. در یک شرکت بزرگ که دارای بخش‌های متعددی است، و به صورت حرفه ای بر روی سایت شما کار می‌کنند، قیمت ساخت با یک شرکت کوچک متفاوت است. زیرا هیچ کسی نمی‌تواند کیفیت کار تیمی و تخصصی را با کیفیت یک کار یک یا دو نفره مقایسه کند. 
به صورت خلاصه دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت ساخت سایت موارد زیر است:

  • سرعت سایت
  • حجم اطلاعات سایت
  •  سهولت در تغییر قسمت‌های مختلف سایت در صورت نیاز
  • به روز بودن طراحی آن
  • عدم کپی بودن آن
  •  امنیت سایت

 

قیمت ساخت سایت فروشگاهی 

این روزها حجم ساخت سایت فروشگاهی، به دلیل افزایش کسب و کارها افزایش یافته است. می‌توان گفت: طراحی سایت فروشگاهی به یکی از پرطرفدارترین تقاضاهای مشتریان مبدل گشته است. سایت‌های فروشگاهی اغلب با وردپرس طراحی می‌شوند. اما قیمت ساخت سایت فروشگاهی نیز به انتظار ما از سایت بستگی دارد. یک سایت فروشگاهی خوب باید به گونه ای کاربردی باشد و بتواند کاربران را برای یافتن اطلاعات درست، راهنمایی کند. همچنین قابلیت خدمت رسانی به حجم بالای مراجعین را داشته باشد. به طور کلی باید بتواند همیشه آرشیو اطلاعات خود را به درستی در اختیار کاربران قرار دهد. تمام این‌ها در قیمت پایانی سایت فروشگاهی تاثیرگذار خواهد بود. 

 

قیمت ساخت سایت حرفه ای

خوب است بدانید وب سایت‌های مختلف با اهداف مختلفی طراحی می‌شوند. در حقیقت هر یک سایت‌های فعال کاربرد مختص خود را دارند. این امر کاملا طبیعی است که کسب و کارهای متفاوت با یکدیگر یکسان نباشند. از این رو لازم است تا برای برخی از کسب و کارها سایت‌های حرفه ای طراحی شود. اما قیمت ساخت سایت‌های حرفه ای بالاتر است، و مشتریان ملزم به پرداخت هزینه بالاتری هستند. به همین دلیل شما باید وب سایت‌های متناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید، تا هزینه‌های اضافی نپردازید. 

 

قیمت ساخت سایت با وردپرس

می توان گفت: سایت‌های وردپرس بیشترین میزان تقاضا برای طراحی سایت را به خود اختصاص داده اند. زیرا این سیستم مدیدیت محتوا اپن سورس  و بسیار کاربر پسند می‌باشد. قیمت ساخت سایت وردپرس به این عامل بستگی دارد، که چه کسی کار طراحی سایت را انجام می‌دهد. در صورتی که شما طراحی آن را به دیگران بسپارید، طراح بسته به توقع شما مانند امکانات تخصصی سایت و... هزینه‌های آن را محاسبه می‌کند. 

 

قیمت ساخت سایت شرکتی

اغلب شرکت‌ها سایت هایی را برای معرفی خدمات، محصولات شرکت و... طراحی می‌کنند. بهترین روش جهت طراحی سایت شرکتی، بهره گیری از سیستم وردپرس است. 

 

ساخت سایت در نوین سایت ساز

اما علاوه بر قیمت ساخت سایت، طراحی اصولی و کاربر پسند، امکانات، رعایت استانداردها از دیگر ملاک هایی است، که برای کاربران اهمیت دارد. شما می‌توانید با سپردن ساخت وب سایت‌های مد نظر خود به شرکت نوین سایت ساز، سایتی مقرون به صرفه، عالی و کاربردی داشته باشید. علاوه بر تمام اینها نوین سایت ساز پشتیبانی اختصاصی و مشاوره رایگان را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید سایت خود را ساخته و 14 روز اول به صورت رایگان از آن استفاده کنید. در صورتی که از سایت ساخته شده خود و پشتیبانی از آن، رضایت داشتید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌های مربوطه سایت حرفه ای خود را تمدید نمایید. سایت ساز می‌تواند سایت‌های شما را به صورت 3 زبانه، انعطاف پذیر، واکنش گرا، کاتالوگ ساز و با دیگر امکانات بسازد.

کلام آخر 
ما در این مقاله قیمت ساخت سایت‌های مختلف را بررسی کردیم. اما همان طور که بیان کردیم این قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال: در یک سایت فروشگاهی کاربران باید برای خرید اینترنتی اطلاعات بانکی خود را ارائه دهند. بنابراین شما می‌بایست، امنیت کاربران خود را تامین کنید. این موضوع می‌تواند در قیمت ساخت سایت شما تاثیر بگذارد. شما می‌توانید با سپردن ساخت سایت‌های خود به نوین سایت ساز داشتن سایتی ارزان قیمت و حرفه ای را، تجربه کنید.